Säkerhet, tillgänglighet, prestanda tåg i full fart

Miljoner besökare varje månad

SJ har ersatt sitt över 30 år gamla bokningssystem Petra med en modern och kostnadseffektiv lösning för att möta framtidens krav på digitalisering och kundupplevelse. Implementeringen innebar komplexa integrationer mellan ett 40-tal system, med höga krav på säkerhet, tillgänglighet och prestanda. Waymark deltog genom hela processen och bidrog med lösningsarkitektur, utveckling, domänexpertis, DevOps och Scrum Master-roller.

Resultat

Bättre kundomhändertagande och bättre trafikkommunikation, ökad tillgänglighet för SJs digitala kanaler inkl förbättrad platskarta, digitala färdbevis och kvitton. SJ har dessutom förenklat ombokning av resor och köp av poängresor för medlemmar i SJ Prio.

Tjänster: Systemutveckling Digital utveckling IT-arkitektur
Bransch: Resor, transport & logistik

Vill du höra mer om det här kundsamarbetet?

Föregående
Föregående

Modernisering av digital taxibokning

Nästa
Nästa

Användarcentrerat arbetssätt