Användarcentrerat arbetssätt

Foto av fasaden på ett flerfamiljshus där man kan se rader av fönster och balkonger

Behov för framtidens bostadsuthyrning

Bostads AB Mimer stod inför en stor transformation där verksamhetssystemet skulle avvecklas inom två år, samtidigt som förändrade marknadsförutsättningar skapade behov av att utveckla uthyrningen. För att förstå användarnas utmaningar och behov genomförde Metamatrix djupintervjuer med anställda och hyresgäster. Insikterna användes för att kartlägga och visualisera uthyrningsprocessen genom användarresor och personas.

Resultat

Genom att visualisera uthyrningsprocessen identifierades problem och förbättringsmöjligheter, vilket gav Mimer tydliga insikter om var ineffektivitet uppstår och hur avdelningar kan samarbeta bättre. Det användarcentrerade arbetssättet bidrog till ökad effektivisering och tidsbesparing.

Tjänst: Verksamhetsutveckling
Bransch: SME

Vill du höra mer om det här kundsamarbetet?

Föregående
Föregående

Digitala tjänster för tågresor

Nästa
Nästa

Digital tillgänglighet