Lean-agil transformation

Kundcase: Lean-agil transformation - ett samtal över bordet

Lean-agil transformation hos en kund i finansbranschen

Kundens utmaning var att de agila tågen var fristående från värdeströmmarna, vilket skapade ineffektivitet och begränsade möjligheten till förändring. En av våra konsulter genomförde en värdeströmsidentifiering och skapade en ny tåghypotes, där två mindre tåg slogs ihop till ett större. Genom SAFe-ramverket och coaching av ledning och team har förändringen drivits framåt med fokus på långsiktigt värdeskapande.

Resultat

Genom att identifiera värdeströmmar och skapa ett större agil tåg minskade overheadkostnaderna och beroenden, vilket förbättrade effektiviteten. Kunden fick en mer samordnad och värdedriven organisation med tydligare koppling mellan utvecklingsinitiativ och affärsmål.

Tjänster: Agila metoder Verksamhetsutveckling
Bransch: Bank & finans

Vill du höra mer om det här kundsamarbetet?

Föregående
Föregående

Stärkt kundupplevelse

Nästa
Nästa

Snabbare leveranser med SaaS