Stärkt kundupplevelse

Person som sitter vid en laptop och klickar på en mus

Förbättrad kundupplevelse och vassare sök

Folkuniversitetet ville förbättra besökarnas upplevelse, öka kursanmälningar och effektivisera webbplatsförvaltningen. En utmaning var att webbplatsen riktade sig till flera målgrupper med olika behov, vilket krävde tydliga prioriteringar. Lösningen innebar analyser av målgrupper och kundresor för att identifiera de viktigaste flödena. Fokus lades på att optimera kursverksamheten genom att göra det enklare att hitta kursinformation, anmäla sig och betala.

Resultat

En förbättrad kundresa, vassare sökfunktion, optimerad kursanmälan och modern teknisk plattform för alla Folkuniversitets webbplatser.

Tjänster: Digital utveckling Verksamhetsutveckling
Bransch: SME

Vill du höra mer om det här kundsamarbetet?

Föregående
Föregående

Digital tillgänglighet

Nästa
Nästa

Lean-agil transformation