Ny site. Nytt system. Nya möjligheter.

Waymark har levererat konsultstöd till Viking Lines webbteam, där de bidragit till både förvaltning och utveckling av bokningssystem. Arbetet har omfattat ny arkitektur, frontend- och backend-utveckling samt testautomatisering. På senare tid har Waymark utvecklat ett nytt, modernare bokningssystem med en "mobile first"-strategi. Det nya systemet möjliggör bland annat att kunder kan återuppta bokningar senare och ha flera bokningsflöden igång samtidigt för enklare prisjämförelse.

Resultat

Det är enklare att boka resor från olika enheter. Kunder kan smidigt återuppta avbrutna bokningar och hantera flera bokningsflöden samtidigt för att jämföra priser. Detta har lett till en mer användarvänlig och effektiv bokningsprocess, vilket stärker både kundnöjdhet och affärsresultat.

Tjänster: Systemutveckling IT-arkitektur Test Digital utveckling
Bransch: Resor, transport & logistik

Vill du höra mer om det här kundsamarbetet?

Föregående
Föregående

Agil transformation

Nästa
Nästa

Modernisering av digital taxibokning